shoprt point banner

ציוד כיבוי אש בסביבה ביתית

כל מבנה או מקום התקהלות מחייב התקנת ציוד גילוי כיבוי אש ויצירת דרכי מוצא ומילוט במקרה של שריפה. ציוד זה הוא שם כולל להמון אביזרים ומתקנים שונים כמו מטפים, גלגלונים, ספרינקלרים, גלאי עשן, חומר מעכב בעירה, מערכות קצף וציוד עזרה ראשונה, שעוזרים להגביל את התפשטות האש, לשלוט עליה ובסופו של דבר לכבות אותה.

אמנם אין חובה להתקין ציוד כיבוי אש בבתים פרטיים, אך יהיה זה הגיוני לשמור ציוד כזה בכל בית. לא פעם נגרמו שריפות בעקבות קצר בלוח החשמל או עקב שריפת מזגנים. אזור המטבח, גם הוא מקום מועד לסכנת שריפה וכן בתים המוסקים על ידי תנורי עצים.

אחזקת הציוד 

כיבוי אש
כיבוי אש

ציוד כיבוי אש צריך להיות במקום אליו ניתן להגיע בקלות במקרה בו פורצת שריפה. חשוב לשים לב לסוג המטף אותו מחזיקים בבית, מטפים שונים טובים לכיבוי שריפות מסוגים שונים. יש לשים לב לתאריך תפוגת תוקף המטף, וחשוב לדעת כי ניתן להשתמש בו באופן חד-פעמי. שאר ציוד כיבוי האש חייב לעבור בדיקות תקינות תקופתיות. בדיקות אלה מבצע אך ורק על-ידי מקצוענים בנושא.

התקן הישראלי

כשאנחנו מחליטים לקנות ציוד כיבוי אש או להזמין איש מקצוע לבצע אצלנו בדיקת תקינות ואחזקת ציוד, חשוב לדעת כי בארץ קיים תקן הקובע דרישות מסוימות לבטיחות באש מבחינת התקנה, תפעול, בדיקה ותחזוקה. מקורו של התקן הישראלי הוא בתקן של האיגוד האמריקאי להגנה מפני אש (N.F.P.A), ולכן חשוב כי כל איש מקצוע שיגיע להתקין או לטפל בציוד הכיבוי יהיה בעל תו תקן זה, ואפשרות לבצע אישור מול מכון התקנים הישראלי, וכן כי כל ציוד שתרכשו יהיה בעל תו תקן.

זהירות באש

התקנת ציוד כיבוי בבית אינו מהווה סיבה לשאננות. חשוב מאוד לבדוק את תקינות הציוד החשמלי בבית ואת לוח החשמל, לא להשאיר אש כיריים דולקת במטבח ללא השגחה ולהרחיק מהישג ידי ילדים גפרורים ומצתים. קיימת המלצה מהרשות הארצית לכבאות והצלה להתקין גלאי אש ועשן, כך שבמידה ופורצת אש כשישנים בבית, הגלאי יעיר את בני הבית.

ליצרת קשר בנושא כיבוי אש התקשרו: 1-700-700-650